Chcesz zacząć budować swoją markę w mediach społecznościowych?
A może nie jesteś zadowolony z efektów swoich obecnych działań!?
Dziś dzięki właściwie prowadzonej marce osobistej można bardzo dużo zyskać, ale niestety i stracić, jeżeli zaniedbamy niektóre jej obszary!
Jeżeli zastanawiasz się od czego zacząć, poniżej przedstawię Ci system 5 kroków, który pomoże Ci ułożyć wszystko we właściwej kolejności, a co najważniejsze stosując go będziesz czuł się swobodnie i wiedział kiedy i jak działać!
KROK 1
Ty jako produkt
Ten, krok jest kluczowy w budowaniu Twojej marki! Na swoich warsztatach bardzo często mówię, że jest to fundament! Niestety często zdarza się, że jest on pomijany, a gdyby tak się dzieje, okazuje się że cała marka jest chwiejna i nie przynosi pożądanych efektów.
Przed rozpoczęciem prac nad swoją marką osobistą, kluczowe jest to, aby dobrze określić na jakich kompetencjach, doświadczeniu, wiedzy chcesz budować! Dokąd chcesz dojść i czy budujesz na tym co może doprowadzić Cię do celu! Jeżeli nie będzie tutaj spójności, dalsze działania nie dadzą Ci pożądanego efektu!
KROK 2
Do kogo mówić, aby zostać usłyszanym!
Ten punkt to krótka historia o grupie docelowej. Czy zdarzyło Ci się kiedyś pomyśleć o tym, aby mówić do jak największej liczby osób bo wtedy Twoje szanse na pozyskanie klientów wzrosną?!
Nic bardziej mylnego!
Jeżeli będziesz chciał mówić do wszystkich, okaże się że nie trafiasz do nikogo. Aby być usłyszanym warto, abyś dowiedział się czegoś więcej o swoim odbiorcy niż to ile ma lat i w jakim mieście mieszka?! Zastanów się nad tym jak spędza dzień, co go cieszy oraz co martwi z jakimi wyzwaniami mierzy się każdego dnia! Jak i w czym możesz mu pomóc! Jeżeli dobrze go poznasz będziesz wiedział kiedy, co do niego mówić!
KROK 3
Co mówić? Gdzie mówić? Jak mówić?
Pora na krok 3! Bardzo często rozmawiam z osobami, które pytają mnie o czym mam pisać? Nie mam pomysłu na kolejne nagranie!
Jeżeli dotyczy to również Ciebie to proponuję wrócić do kroku 1 i 2, może niektóre rzeczy jesteś w stanie jeszcze bardziej sobie doprecyzować. Czym więcej szczegółów będziesz miał opracowanych w pierwszych 2 krokach, tym łatwiej będzie Ci dalej.
Zobacz jak różny styl Twoich wypowiedzi będzie jeżeli będziesz mówił do osób w wieku 20 lat lub przedsiębiorców, dla których dodatkowo będziesz autorytetem! Dlatego właśnie, kroki 1 i 2 są tutaj tak ważne. Od tego również kim jest Twój odbiorca zależy na jakiej platformie powinieneś się z nim komunikować. Facebook to nie zawsze najlepsze rozwiązanie!
KROK 4
Teczka z narzędziami!
Ten punkt to niekończąca się opowieść! Budując swoją markę będziesz korzystał z wielu narzędzi począwszy od programów do obróbki zdjęć i filmów, narzędzi do analizy statystyk, tworzenia reklam, identyfikacji wizualnej itp. To na co chciałabym, abyś zwrócił uwagę na starcie – nie musisz znać wszystkiego gdy zaczynasz! Gdy startujesz potrzebnych jest Ci kilka elementów, a wraz z rozwojem stopniowo będziesz miał czas na to, aby poznawać nowe narzędzia!
KROK 5
Sprzedaż
W marce osobistej sprzedaż to rezultat prowadzonych przez Ciebie działań! Oczywiście jeżeli nie będą one spójne nie przełożą się na sprzedaż. W tym punkcie warto zwrócić uwagę jednak jeszcze na dwie kluczowe rzeczy:
- Oferta sprzedażowa – znam przypadki gdy osoby angażowały sporo czasu w budowanie swojej marki, a nie miały opracowanego produktu, który mogłyby sprzedawać. Oczywiście możesz wystartować z marką z lekkim wyprzedzeniem – ale nie zwlekaj zbyt długo!
- Sprzedaż – może zaskoczył Cię ten punkt, ale jak ktoś może od Ciebie coś kupić, jeżeli Ty nie sprzedajesz! Jeżeli cała Twoja komunikacja opiera się tylko na prezentacji? Na podstawie czego, ktoś może u Ciebie coś kupić?
Wierzę, że jeżeli przejdziesz przez system 5 kroków budując swoją markę, będziesz czuł się z nią swobodnie i każdego dnia wiedział co robić. Proszę daj znać jakie są efekty Twojej pracy na kontakt@agnieszkawesoly.pl lub FB.